Pasman en Ugljan eiland

Vandaag zijn we vroeg op pad gegaan. Als je een eiland (of twee) wilt bezoeken moet je goed letten op de vaartijden. En zeker in het naseizoen gaan er niet zo heel veel boten. Pasman en Ugljan waren voor ons de beste eilanden, niet te ver rijden naar de boot (±45 minuten) en door de vaartijden konden we zoveel mogelijk tijd op de eilanden doorbrengen. Om 9 uur varen we dan ook van Biograd naar Tkon, een vaart van 15 minuutjes. Beide eilanden zijn verbonden met een brug, waardoor deze combi heel makkelijk te maken is. We rijden in een keer naar het einde van het Ugljan, het voor ons achterste eiland. Vandaag gebruiken we onze geocaches om de eilanden te bezoeken. Wat zijn we toch altijd weer blij met dit spelletje. Zo komen we bij een mooi uitzichtpunt, bezoeken we een ruïne en komen we bij een heel mooie baaitje, na een wandeling van 1 km (enkele reis). Wat snorkelen en spelen met water op zowaar een zandstrandje. Alles hier heeft namelijk kiezels, dus de jongens waren helemaal happy. Met nog wat caches onderweg, rijden we naar de boot en zijn om 17 uur weer terug in Biograd.

Omdat de jongens hebben ontdekt dat er in Kroatië heel veel Pokemons zijn, lopen we hier nog een rondje met ze en verslaan ze er weer een heleboel. Na een tijdje rijden we terug naar de camping. Onze laatste nacht hier, dus we moeten onze koffer weer gereed maken. Morgen nog een nachtje Trogir. De camping gaat vanaf morgen dicht, waardoor we er helaas de laatste nacht niet kunnen blijven. Wij hebben het in ieder geval naar ons zin gehad, een prachtige camping. In de zomer voor ons waarschijnlijk te druk, maar zoek je een mooie camping in de zomer met veel vertier, dan is dit een goede.